Valve za chvíli začne vydělávat na prodejích Half life: Episode two a zároveň bude věnovat ještě více sil na dokončení Half life: Epidose three, ale arktické finále episodické trilogie postaví firmu na křižovatku. Chce pak totiž zhodnotit, zda je episodický model to pravé. Nejde ani tak o digitální distribuci skrze jejich Steam, ten funguje tak říkajíc na jedničku, ale episodický koncept jako takový – kratší hra za kratší dobu a za méně peněz. Opravdu to tak všichni chtějí? O to se bude Valve zajímat v diskuzích nejen s fanoušky, ale i s firmou Telltale Games a jejími episodickými Sam and Maxi či Blizzardy , protože v updatech pro World of Warcraft vidí také jistou formou „episod“ v MMO hrách. Diskuze je vzhledem k dokončení třetí Epizody Half life 2 asi ještě daleko, ale závěry z ní mohou být docela důležité, takže se lze ptát už teď, co vyhovuje více vám, obří projekty jednou za x let za plnou cenu nebo menší projekty za x měsíců a nižší cenu? Osobně čekám na vydání hry kolem podzimu 2008, nebo dokonce až v roce 2009. Každopádně epizody v HL 2 se mi hodně líbí a rozhodně se vyplatí na toto pokračování počkat...